المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

فرهنگ پایدار
    
بازدید: 860
    

بنام خدا


فرهنگ پایدار


پیشرفت هر ملت در بخش اقتصاد ،سیاست  و علم نتیجه عملکرد ایشان است که ریشه درفرهنگ آنها دارد.
فرهنگ ، نوع بینش و تفکر مردم را تعیین می کند و نتیجه اینکه ، مردمی با تفکر منطقی و فرهنگی غنی ، دارای زندگی متعادل خواهند بود و همین مردم با تفکر غلط مسیر انحطاط را طی خواهد کرد.


در قرون گذشته کشور ما میدان تاخت و تاز اقوام مختلف اعم از تاتار ، اعراب ، روسها(قزاقها) ، انگلیس  و آمریکا بوده که هر کدام برای به استعمار کشیدن این
مردم ، نوعی تفکر را القاء و مردم را در وضعیت معلق نگه می داشتند تا در هر زمان بتوانند آنها را به سمت و سوی مورد نظر سوق دهند.


در مبارزه با این متجاوزین ، احزاب مختلفی برای نجات مردم وارد میدان شده و با ارائه یک ایدئولوژی تحولی ایجاد کرده است که میزان پایداری آن ایده به این عوامل بستگی داشته است.
۱-بنیانگذاری مبانی بر اصول عقلی و فطری به نحوی که برای تمام ابعاد زندگی بشری دارای الگو وقابل انطباق بر واقعیات باشد.
۲- پایبندی صاحبان ایده به اصول مطرح شده .
۳- وفاداری طرفداران به رهبران در پذیرفتن هدایت در صحنه های بحرانی که تحت تاثیر مشکلات و کمبودهای داخلی و یا دسیسه های خارجی ایجاد می شد.
۴-پویا بودن آن ایده و مکتب که میتواند پیروان خود محقق بار آورده تا همراه با پیشرفت علم ، زندگی بروز و شادابی داشته باشند.


ایران کشوری دارای پیشینه فرهنگی و مستعد در پذیرفتن بهترین ایده ها بوده است. یایدارترین مذهبی که تا کنون در این آب و خاک حضور موثر داشته و منشاء تحولات بنیادی بوده ، فرهنگ شیعه عثنی عشر (شیعه دوازده امامی) می باشد که از منبع وحی و آفرینش سرچشمه گرفته است.


این امر بر دوست و دشمن ثابت شده ، به همین دلیل ، دوستان با اظهار ارادت به ائمه اطهار مراتب اخلاص در شیعه بودن را بیان می کنند. متقابلا دشمنان برای متلاشی کردن جمع شیعیان ، خود را دوست نشان داده تا بتوانند نفوذ ، و با دامن زدن به تعصبات ، ملیت را در مقابل مذهب قرار داده، تفرفه افکنی می نمایند.


تمام اقوام و ملل در سراسر دنیا ،هر کدام دارای آیین خاص خود هستند که با وجود پیشرفت های علمی و صنعتی ، آئین و سنت های خوب گذشتگان را به عنوان نماد فرهنگی حفظ نموده اند و تمامی ادیان و مذاهب موجود در دنیا ، در صدد ارائه بهترین روشهای زندگی،با حفظ سنت های خوب بشری  برای جامعه هستند.

 موفق باشید  پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.