المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

شبهه به موضوع تشنگی و شرایط تحصیل آب در کربلا
    
بازدید: 891
    

بنام خدا


شبهه به موضوع تشنگی و شرایط تحصیل آب در کربلا


۱-شاید افرادی عامدانه یا از روی ناآگاهی شبهه کنند که شاید امکان تهیه آب از طریق حفر چاه  برای امام فراهم بود پس چرا برای آن اقدام نکردند اما  باید گفت حفر چاه برای کسی راه حل محسوب می شود که اجازه زندگی و فعالیت در مکانی را داشته و صرفا از دسترسی به رودخانه محروم باشد نه برای کسانی که به عنوان یک کاروان در حال سفر و بدون تجهیزات بوده اند و ناگاه مورد تهدید  قرار می گیرند آنچنان  که فقط یک شب برای انجام عبادت ، موافقت متارکه جنگ(آتش بس)  را دریافت کردند.


۲- کربلا در منطقه حاره(بیابانی و گرم ) واقع گردیده که حتی در زمستان هم سرما ندارد ، به همین دلیل ، این محل برای پرورش درخت خرما انتخاب شده ، بطوریکه اطراف شط فرات پوشیده از نخلستان می باشد.
بنابراین ، حتی در مهرماه هم، نداشتن یک روز آب برای افرادی که با لباس رزمی ( کلاهخود و زره) در حال جنگیدن باشند ، طاقت فرسا خواهد بود.


۳- ضمن این که شبهه وارد کردن برای افراد نا آشنا با موضوع و که معمولا اهل تحقیق و مطالعه نیستند، از جمله حیله های فن تحریف(تهاجم فرهنگی) است تا واقعه را در اذهان عامه مخدوش کنند،حال یا تاریخ واقعه را عقب و جلو می کنند یا بحث داشتن یا نداشتن فرزند را علم می کنند و یا سعی می کنند با ارتباط دادن حادثه با دعوای خویشاوندی بر سر فلان زن و امثالهم  بتدریج واقعه ی عظیم عاشورا را در افکار عمومی کم اثر کنند.


لکن مهم اصل موضوع برخورد حکومت و کشتار اهل بیت پیامبر است ، چه در تابستان ، چه در زمستان، چه با شمشیر چه با چوبه دار یا مسمومیت با زهر...این حرفها برای منحرف کردن بحث است و در اصل موضوع تاثیر ندارد.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.