المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم( سوره نحل - آیه ۶۲)
    
بازدید: 53
    

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحيم
وَيَجْعَلُونَ لِلَّهِ مَا يَكْرَهُونَ وَتَصِفُ أَلْسِنَتُهُمُ الْكَذِبَ أَنَّ لَهُمُ الْحُسْنَىٰ ۖ لَا جَرَمَ أَنَّ لَهُمُ النَّارَ وَأَنَّهُمْ مُفْرَطُونَ 
و آنچه را خوش ندارند، برای خدا قرار می دهند، و زبانهایشان دروغ پردازی می کند که نیکوتر ویژه آنان است. ثابت ویقینی است که آتش برای آنان است و یقیناً پیشگامان آتش اند. 

قرآن کریم( سوره نحل - آیه ۶۲)


 شرح :
همه ی انسان ها بذاته خدا پرستند اما نحوه ی ارتباط با خدا و روش صحیح پرستش را نمی دانند به همین دلیل با انجام رفتاری که ریشه در افکار منحرف و خرافی دارد ، گفتاری را بر زبان جاری می سازند و مرتکب اعمالی می گردند که نه تنها پرستش خدا نیست بلکه به ساحت مقدس کبریایی اهانت می ورزند.
برای این رفتار و عملکرد منحرف دو علت متصور است :


۱- به علت عدم ارتباط با منابع صحیح دینی اولا از کسب معارف در شناخت صفات و اسماء الهی ، از راز و نیاز با معبود و کسب فضائل انسانی از درگاه او محروم مانده اند.
ثانیا ضمن بی اطلاعی از وظایف و آداب بندگی در قبول صفات شایسته و برائت از رذائل همچنین منزه خواندن پروردگار در راستای اطاعت او دچار اشتباه شده ، بلکه بلعکس آنرا به خدا نسبت می دهند.
۲- افراد قدرت طلبی که حفظ  منافع آنها ایجاب مینماید تا مردم را در جهل نگهدارند و اینان با به انحراف کشیدن مردم ، آنها در ضعف و غفلت نگه میدارند تا حقوق انسانی خود را نشناخته ، تحت بهربرداری قدرتمندان باقی بمانند.


موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.