المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم (سوره حجر - آیه ۲۳)
    
بازدید: 59
    

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحيم
وَإِنَّا لَنَحْنُ نُحْيِي وَنُمِيتُ وَنَحْنُ الْوَارِثُونَ 
و یقیناً ماییم که حیات می دهیم، و می میرانیم و ما وارث هستیم. 

قرآن کریم (سوره حجر - آیه ۲۳)


  شرح :
عالم خلقت دارای ترکیب پیچیده ای از عوامل مختلف است که هر کدام می تواند منشا آثاری خاص باشد. همه ی این عوامل تحت تاثیر نیروی محرکه ای برانگیخته شده و با یکدیگر آمیزش و تعامل پیدا می کنند.
خداوند به انسان قدرت ساختن و ایجاد تغییر عطا فرمود تا بتواند عوامل موجود در جهان پیرامون خود را در جهت تامین نیازها تغییر داده و به خدمت بگیرد.
انسان خلاق با کمک نیروی خدادادی عقل و تفکر در خلقت به اصولی که ساختار هر پدیده بر آن بنا شده پی برده و آن را به عنوان علم دریافت می نماید.
اما همه ی این تلاش ها و علوم حاصله ، وقتی می تواند منشا اثر واقع شود که با نیروی حیات ، پشتیبانی گردد و این عامل مهم فقط در اختیار خداوند قرار دارد که " حیات مطلق" است.
این نیروی حیات به فرمان خدا به گیاهان قدرت رشد داده دانه ی نهفته از دل خاک ، سر برآورده به گیاهی سبز و با شکوه تبدیل می شود. نیروی حیات به درخت خفته در سرمای زمستان که به صورت چوبی خشک می نماید ، سرسبزی و طراوت بخشیده و آن را به شکوفایی و ثمر دهی میرساند که غذای حیوان و انسان را تامین می کند.
این نیروی حیات به گیاه و حیوان و انسان قدرت تجدید زندگی پس از هر دوره از سختی ها را می دهد و نسل جدید را ایجاد می کند که متضمن بقای آنهاست و این حقیقت بر همگان ثابت شده است که این " نیروی حیات" از منبعی حیات بخش به نام " خدا"صادر می شود و هیچ کس قادر به دخالت یا تاثیر گذاری در آن نیست.
آیه ی شریفه این حقیقت را متذکر گردیده تا انسان از لحظه ی شروع هر حرکتی و تصمیم به انجام هر امری به این منبع حیات بخش توجه نموده و برای حفظ سلامت در مراحل مختلفی که در پیش دارد ، از خالق حیات کمک بگیرد زیرا نهایتا این دوره از زندگی به پایان رسیده  و همان منبع حیات بخش ، این نیروی محرکه ی عطا شده را برای به جریان انداختن در مرحله ی دیگری به نام برزخ که کامل کننده ی زنجیره خلقت است باز پس خواهد گرفت که آن را مرگ -   می نامیم و همه ی موجودات زنده آن را تجربه خواهند نمود و جالب اینکه همه ناگفته از این حقیقت بذاته آگاهند و آن را پذیرفته اند مگر اینکه کسی برای رسیدن به منظور خاصی بخواهد آن را نادیده بگیرد.

 موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.