المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم( سوره یونس - آیه ۳۲)
    
بازدید: 93
    

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرحيم
فَذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمُ الْحَقُّ ۖ فَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلَالُ ۖ فَأَنَّىٰ تُصْرَفُونَ 
این است خدا، پروردگار حقیقی شما، بنابراین بعد از حق چیزی جز گمراهی و ضلالت وجود دارد؟ پس چگونه شما را از حق بازمی‌گردانند؟ 


قرآن کریم( سوره یونس - آیه ۳۲)


  شرح :
خداوند برای حفظ احترام انسان  به نحوی دعوت به حق را مطرح می فرماید که تمام عوامل تاثیر گذار بر احساسات و ادراکات فرد را لحاظ نموده باشد ؛ به عنوان مثال در این آیه ی شریفه ملاحظه می شود :
ابتدای آیه اشاره ای نزدیک است برای آنچه در موضوع دعوت به خدا پرستی مطرح شده تا توجه دعوت شده را کاملا متمرکز نماید بر اینکه اولا خداوند در عالم واقعیت وجود دارد و یک موضوع ذهنی نیست. ثانیا هر لحظه و هر جایی حاضر است.


بدانید که "خدا" پرورش دهنده ی شماست یعنی اولا روح و شخصیت شما که شامل تمامی قوای عقلی شما باشد نیاز به پرورش دارد و به این ترتیب فرد را برای پذیرش معارف  الهی و تربیت شدن ، آماده می نماید. ثانیا آوردن کلمه ی" حقیقی " به طور ضمنی این پیام را می رساند که  وجودات دیگری به عنوان "پروردگار" مطرح هستند که همگی دروغین می باشند و فقط "الله"  بایستی مورد پرستش قرار گیرد و بدین ترتیب از تمایل مردم به شرک که انحراف محسوب می گردد جلوگیری می کند.


همچنین دشمن برای منحرف ساختن افراد از راه حق به انواع روش ها متوسل می گردد که اصطلاحا به آن "سیاست"می گویند بنابراین اولا شناختن روش هایی که دشمن برای نفوذ دادن فساد و به گمراهی کشیدن افراد به کار می گیرد از شرایط ضروری حفظ هدایت است که بایستی مسئولین و مبلغین آن را مورد توجه قرار دهند.
ثانیا نحوه ی روشنگری در جامعه موضوع بسیار مهم و ظریفی هست تا حقایق مطرح شده مورد قبول مردم واقع شده آن را  به حساب حیله های تبلیغات سیاسی - اقتصادی نگذارند.

   موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.