المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم (سوره یونس - آیات ۲۶ و ۲۷)
    
بازدید: 111
    

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحيم
لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا الْحُسْنَىٰ وَزِيَادَةٌ ۖ وَلَا يَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَلَا ذِلَّةٌ ۚ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٢٦﴾ وَالَّذِينَ كَسَبُوا السَّيِّئَاتِ جَزَاءُ سَيِّئَةٍ بِمِثْلِهَا وَتَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ ۖ مَا لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ عَاصِمٍ ۖ كَأَنَّمَا أُغْشِيَتْ وُجُوهُهُمْ قِطَعًا مِنَ اللَّيْلِ مُظْلِمًا ۚ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٢٧﴾
برای کسانی که نیکی کردند، بهترین پاداش و افزون  است و چهره آنان را سیاهی و خواری نمی پوشاند؛ آنان اهل بهشت اند ، در آن جاودانه اند. (۲۶) و کسانی که مرتکب بدی ها شدند، کیفر هر بدی مانند همان بدی است و خواری آنان را فرامی گیرد، برای آنان از خدا هیچ حافظ و نگه دارنده ای نخواهد بود؛ گویی چهره هایشان با پاره هایی از شب تاریک پوشیده شده؛ آنان اهل آتش اند و در آن جاودانه اند. (۲۷)


قرآن کریم (سوره یونس - آیات ۲۶ و ۲۷)


 شرح :
پروردگار عالم برای اتمام حجت بر بندگان در جهت هدایت ایشان را بر سر دوراهی بهشت و جهنم قرار داده که هیچ گونه گریزگاهی برای آنها وجود ندارد.
چنین روشی در گفتار انتخاب شده است تا ذهن بهانه جوی انسان را که برای فرار از مسئولیت به دنبال راههای فرعی به عنوان میانبر یا حد وسط می گردد را قانع ساخته و از جستجوی بیهوده منصرف نماید.
در آیات شریفه صراحتا بیان شده که خالق عالم از شما دعوت کرده است ، بنابراین موظف هستید یا اطاعت کرده به دستورات خدا عمل می کنید که پاداش شما بهشت است یا نمی پذیرید ، یعنی با امر خدا مخالفت کرده ، راه کفر و گمراهی را انتخاب کرده اید پس به جهنم خواهید رسید زیرا عالم خلقت تحت نظارت و سلطه قدرت خداست و هیچ پناهگاهی از عذاب او وجود ندارد.
این دستور قطعی خداوند دلها را تکان داده اگر کوچکترین تمایلی به هدایت در افراد وجود داشته باشد ، دعوت را پذیرا می گردند و بلعکس ، بهانه جویان لجوجی که خود را در جمع مومنین پنهان ساخته اند آشکار و خارج می سازد.  

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.