المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم (سوره یونس - آیه ۲۵)
    
بازدید: 89
    

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحيم
وَاللَّهُ يَدْعُو إِلَىٰ دَارِ السَّلَامِ وَيَهْدِي مَنْ يَشَاءُ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ 
و خدا به سرای سلامت و امنیت دعوت می کند و هر که را بخواهد به راهی راست هدایت می نماید. 


قرآن کریم (سوره یونس - آیه ۲۵)


  شرح :
 خداوند یک دعوت کلی دارد که شامل عموم انسان ها در همه ی دوران می گردد.هدف از پذیرش این دعوت ، رسیدن به امنیت و سلامتی است که یک مفهوم یا حالت کلی بوده و می تواند در مفهوم و صورت دنیایی یا سرای اخروی و یا هر دو  مطرح باشد.
آنچه به عنوان پیام و منظور از دعوت دیده می شود ، پذیرش دعوت جهت عمل به دستورات خداست که عامل رسیدن به سعادت است خواه در دنیا به صورت نجات از گمراهی و کسب فضائل انسانی باشد یا عاقبت بخیری و رسیدن به بهشت در آخرت.

پس از دعوت عمومی ، دعوت خاص انجام می شود که مشمول افرادی مستعد است که در شرایطی مناسب قرار داشته و بیشتر از سایر افراد امکان درک مفاهیم و ارزش ها را داشته ، موفق به طی طریق معنویت خواهند بود.
به طور معمول در هر جامعه ای گروهی ممتاز وجود دارند که از نظر میزان درک در سطح بالاتری قرار داشته ، در کسب علوم و فضائل انسانی جهت انجام خدمات انسان دوستانه پیشتاز هستند.
خداوند این گروه از انسان ها را مورد عنایت خاص قرار داده تا اولا با هدایت و تربیت ایشان الگویی برای سایرین ارائه شده باشد. ثانیا  در صورت پذیرفته نشدن دعوت از طرف عموم مردم که ممکن است آنها را مشمول عذاب قرار دهد این گروه از انسانهای طالب و مستعد هدایت ، نجات یافته و قربانی ضلالت جمع گمراه نگردند.

 موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.