المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم ( سوره انفال - آیه ۷۴)
    
بازدید: 120
    

بنام خداوند بخشنده مهربان
وَالَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ آوَوْا وَنَصَرُوا أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا ۚ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ 
و کسانی که ایمان آوردند و هجرت کردند و در راه خدا جهاد نمودند و آنان که مهاجران را پناه دادند و یاری کردند، مؤمنان حقیقی فقط آنانند، برای آنان آمرزش و رزق نیکو و فراوانی است. 


قرآن کریم ( سوره انفال - آیه ۷۴)


 شرح :
انسان در مرحله ی بقا تلاش می کند تا امکانات لازم برای زندگی فراهم نموده زمینه رشد و پیشرفت را برای نسل آینده فراهم نماید. به موازات این زمینه سازی  به پرورش افکار و پایه گذاری اعتقادات اقدام می کند تا امکانات فراهم شده در جهت رشد فرهنگی و پرورش استعدادها را در خدمت بشریت قرار دهد.
وقتی که افراد در شرایط نامساعد اجتماعی و تحت انواع فشارهای سیاسی - اقتصادی - امنیتی قرار می گیرند و عرصه را بر خود تنگ می بینند ، تصمیم به مهاجرت گرفته و دست آوردهای خود را به محیط جدید منتقل کرده تا بتواند به زندگی خود ادامه دهد.
مسلمانانی که از مکه مهاجرت کردند ، خانه و اسباب زندگی را رها کردند و این عمل نشان دهنده ی میزان پایبندی آنها به اعتقادات دین اسلام است که حاضر شدند از دست آوردهای یک عمر زندگی چشم پوشی نمایند.
همچنین میزبانان ایشان در مدینه بنام انصار که مهاجران را در خانه پذیرفته و در اموال خود شریک نمودند ، جلوه ی دیگری از فداکاری در راه دین و پایبندی به ارزشهای انسانی را آشکار ساختند که در خور تحسین هستند و خداوند آن را ارج نهاده و به ایشان رزق نیکو را بشارت داده است تا آیندگان از بشریت موهبت دین را قدر دانسته برای حفظ و اجرای آن از هیچ گونه ایثار و فداکاری دریغ نداشته باشند و به این طریف به سرمنزل سعادت نائل شوند.
 
موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.