المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم ( سوره انفال - آیه ۷۳)
    
بازدید: 143
    

بنام خداوند بخشنده مهربان
وَالَّذِينَ كَفَرُوا بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَفَسَادٌ كَبِيرٌ 
و آنان که کافرند، دوستان و یاران یکدیگرند ،اگر شما فرمان پیوند را به اجرا نگذارید فتنه و فسادی بزرگ در زمین پیدا خواهد شد. 

قرآن کریم ( سوره انفال - آیه ۷۳)


 شرح :
اصل سنخیت در فلسفه می گوید افراد با ماهیت یکسان یا مشابه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و گروه متحدی تشکیل می دهند تا ضمن برآوردن نیازهای خود از یگدیگر در مقابل غیر دفاع کنند.
به همین دلیل در هر جامعه ای افراد دارای خوی و خصلت های مشابه دارای اهداف یکسان بوده برای رسیدن به آن با همدیگر ارتباط برقرار می کنند و بدین ترتیب احزاب مختلف تشکیل می شوند.
این احزاب برای نیل به اهداف خود از انواع ابزارهای مادی و استعدادهای اعضای خود بهره می گیرند. اینان برای جذب افراد با استعداد از انواع روش ها که به آن "سیاست" گفته می شود استفاده می کنند که بعضا به بهای نقض اصول اخلاق بوده و آن را به نام تامین منافع حزب توجیه می کنند.
خداوند این روش را نهی فرموده و برای نجات جامعه ی مسلمانان از گسترش قدرت و تسلط این افراد انواع روش های زندگی منطبق بر فطرت انسانی را در قرآن ارائه فرموده است تا دستورالعمل قرار گیرد.
بر همین اساس آیه ی شریفه اتحاد کفار را به مومنین گوشزد نموده و مسلمین را به ارتباط و اتحاد با یگدیگر سفارش می فرماید تا بتوانند با اجرای دستورات پروردگار جامعه را به سوی سعادت هدایت نمایند.

 موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.