المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم ( سوره انفال - آیه ۶۰)
    
بازدید: 145
    

بِنام خداوند بخشنده مهربان
وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ
و در برابر آنان آنچه در قدرت و توان دارید از نیرو و اسبان ورزیده آماده کنید تا به وسیله آنها دشمن خدا و دشمن خودتان ودشمنانی غیر ایشان را که نمی شناسید، ولی خدا آنان را می شناسد بترسانید. و هر چه در راه خدا هزینه کنید، پاداشش به طور کامل به شما داده می شود، و مورد ستم قرار نخواهید گرفت. 


قرآن کریم ( سوره انفال - آیه ۶۰)


  شرح :
انسان موجودی طالب کمال و برای طی مسیر بی نهایت خلق شده است ولیکن حرکت در این مسیر مستلزم قناعت به ضروریات مادی و چشم پوشی از گسترش ثروت و قدرت است. متاسفانه در اکثر موارد این استعداد خدادادی از مسیر اصلی منحرف و صرف امور دنیا شده که منجر به شکستن حدود و حقوق دیگران گردیده تا آنجا که قصد کشورگشایی کرده ، به سرزمین های مجاور دست اندازی می کند.
خداوند برای کنترل این گروه حریص به مومنین دستور تهیه ی تجهیزات جنگی داده و تاکید می فرماید که برای بالا بردن سطح توانایی دفاعی از هزینه ها نهراسند زیرا :
۱- حفظ مرزها ، یعنی حفظ گنجینه های هر سرزمین که سرمایه آیندگان خواهد بود.
۲- حفاظت از کشور ، تامین امنیت برای رشد و پبشرفت استعدادهای هر سرزمین است.
۳- نیروی متجاوز برای بهره کشی بیشتر هر نوع استعدادی را رایگان به خدمت گرفته و یا فدای اهداف خود خواهد کرد و گنجینه قابل انتقال را غارت و باقیمانده را نابود می سازد.
بنابراین لازم است که مردم هر کشور برای حفظ سرزمین خود از هزینه کردن مال و فداکاری دریغ نورزند. خداوند در پشتیبانی از این امر مهم وعده ی حمایت و جبران هزینه ها نموده است.
 
موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.