المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم ( سوره اعراف - آیه ۱۴۶)
    
بازدید: 139
    

بِنام خداوند بخشنده مهربان
سَأَصْرِفُ عَنْ آيَاتِيَ الَّذِينَ يَتَكَبَّرُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَإِنْ يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لَا يُؤْمِنُوا بِهَا وَإِنْ يَرَوْا سَبِيلَ الرُّشْدِ لَا يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا وَإِنْ يَرَوْا سَبِيلَ الْغَيِّ يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَكَانُوا عَنْهَا غَافِلِينَ.
به زودی کسانی را که در روی زمین به ناحق گردنکشی و تکبّر می‌کنند از آیاتم بازمی دارم که اگر هر آیه ای را ببینند، به آن ایمان نمی آورند و چون راه هدایت را مشاهده کنند، آن را راه و رسم زندگی نگیرند و اگر راه گمراهی را ببینند، آن را راه و روش خود گیرند؛ این به سبب آن است که آیات ما را تکذیب کردند و از آنها غافل و بی خبر بودند.

قرآن کریم ( سوره اعراف - آیه ۱۴۶)


شرح :
همچنان که بذر کاشته شده در خاک مرطوب با وجود داشتن شرایط مساعد برای رشد و نمو نیاز به گذشت مدت زمانی معین دارد تا آب و مواد لازم را جذب نموده و تحت تاثیر تحولات درونی نیروی حیات درون بذر برانگیخته و رشد نماید ؛ مردم نیز برای پذیرفتن دین و درک لزوم آموزش و اجرای قوانین آن تا رسیدن به رشد و تحولات فکری نیازمند فرصتی می باشند .
اما کسانی که با وجود اثبات صحت و ضرورت اجرای دین خدا برای برخورداری بدون محدودیت از جاذبه های دنیا از پذیرفتن آن خودداری می ورزند ، از طرف خداوند کافر نام گرفته به محرومیت از هدایت همراه با خواری در دنیا و عذاب اخروی تهدید شده اند.
اینان علی رغم مشاهده راه هدایت برای فرار از مسئولیت به ترسیم راههای انحرافی برای اداره امور زندگی و ابداع رفتارهایی غیر معقول مبادرت می ورزند که نه تنها سودی به حال آنها نداشته ، بلکه باعث تلف نمودن عمر و استعدادهای فطری می شوند که قرآن آن را" گمراهی " می نامد.
پروردگار عالم پس از ابلاغ مکرر دعوت به دین و دادن فرصت کافی برای هدایت به ایشان اتمام حجت نموده و پس از آن دیگر هر گونه دعوت و راهنمایی از آنها را قطع و به حال خودشان رها می کند زیرا با سرپیچی و لجاجت در تکذیب دین خدا زمینه ی هدایت در ایشان از بین رفته و مستحق مجازات می شوند که در موعد مقرر انجام خواهد شد.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.