المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم ( سوره اعراف - آیه ۱۴۴)
    
بازدید: 145
    

بِنام خداوند بخشنده مهربان
قَالَ يَا مُوسَىٰ إِنِّي اصْطَفَيْتُكَ عَلَى النَّاسِ بِرِسَالَاتِي وَبِكَلَامِي فَخُذْ مَا آتَيْتُكَ وَكُنْ مِنَ الشَّاكِرِينَ.
خدا] فرمود: ای موسی! من تو را به ابلاغ پیام هایم و به سخن گفتنم با تو بر همه مردم برگزیدم؛ پس آنچه را به تو دادم، دریافت کن، و از سپاس گزاران باش.


قرآن کریم ( سوره اعراف - آیه ۱۴۴)


شرح :
خداوند با رسول خود باب گفتگوی خصوصی را باز نموده است که حداقل دو وجه می توان از آن استنباط نمود :
۱- کسی که قرار است واسطه ی بین خالق و مخلوق قرار گیرد پذیرای مسئولیت و بار گران رسالت شده و مشقت هایی را متحمل می گردد که از طاقت افراد معمولی خارج است لذا ضرورت دارد چنین شخصیتی از قدرت فکری و استقامت روحی فوق العاده ای برخوردار باشد و در تمام ابعاد وجودی نسبت به شرایط زمان خویش در بالاترین سطح لازم قرار داشته باشد که چنین کیفیتی را خداوند در گفتگوی خصوصی با پیامبر قرار داده و توانایی لازم را  با آموزش و القای معارف به ایشان اعطا می فرماید.همچنین  با انجام عبادات خاصه روح ایشان را برای تحمل بار رسالت قدرت و استقامت می بخشد.
۲- انسانهای مختلف از نظر استعداد و توانایی فکری برای رشد و تحمل مشکلات دارای درجات متفاوتی هستند که لازم است رهبران و مدیران اجتماع آن را در انتخاب افراد برای تصدی مسئولیت ها لحاظ نموده تا بتوانند در انجام وظایف محوله بدون احساس ضعف و کمبود رسالت خویش را ادا نمایند.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.