المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم ( سوره انعام - آیه ۱۲۴)
    
بازدید: 23
    

بِنام خداوند بخشنده مهربان
وَإِذَا جَاءَتْهُمْ آيَةٌ قَالُوا لَنْ نُؤْمِنَ حَتَّىٰ نُؤْتَىٰ مِثْلَ مَا أُوتِيَ رُسُلُ اللَّهِ ۘ اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ ۗ سَيُصِيبُ الَّذِينَ أَجْرَمُوا صَغَارٌ عِنْدَ اللَّهِ وَعَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا كَانُوا يَمْكُرُونَ.
و چون آیه و معجزه ای به سوی آنان آید می گویند: هرگز ایمان نمی آوریم تا نظیر آنچه به پیامبران خدا داده شده به ما هم داده شود. خدا داناتر است که مقام رسالت را در کجا قرار دهد؛ به زودی آنان را که گناه کرده اند به کیفر نیرنگی که می زدند، در پیشگاه خدا ذلت و خواری و عذابی سخت خواهد رسید.

قرآن کریم ( سوره انعام - آیه ۱۲۴)


  شرح :
گروهی از مخالفین اسلام که در این آیه ی شریفه مخاطب واقع شده اند کسانی هستند که در هر موضوعی صرفا به دنبال منافع مادی و فرصتی برای کسب قدرت هستند. اینان بهه هیچ وجه پذیرای ارزشهای انسانی نبوده بلکه منافع آنها ایجاب می کند که مردم را در غفلت نگه دارند تا بهتر بتوانند ایشان را به هر سمتی که برایشان منفعت دارد سوق دهند.
این گروه وقتی در مقابل دعوت رسول خدا قرار گرفتند به صحت آیات قرآن یا معجزات و حتی عملکرد پیامبر و سایر مسائل دینی ایراد وارد نکردند بلکه اصل بعثت و جایگاه پیامبری را برای خوشان درخواست کردند بلکه بتوانند به نام پیغمبری خدا مردم را به تبعیت خویش درآورده تا بیش از پیش کامروایی داشته باشند.
در حالی که جایگاه رسالت برای ابلاغ دستورات دینی در راستای احیای ارزشهای انسانی تا سرحد فدا شدن جان و مال و آبرو است ، لذا خداوند این گروه متکبر قدرت طلب را به عذابی خوار کننده وعده فرموده است که وعده ی خدا تخلف ناپذیر است.

 موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.