المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم ( سوره انعام - آیه ۱۲۲)
    
بازدید: 25
    

بِنام خداوند بخشنده مهربان
أَوَمَنْ كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَنْ مَثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا ۚ كَذَٰلِكَ زُيِّنَ لِلْكَافِرِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ.
آیا کسی که مرده بود و ما او زنده کردیم و برای وی نوری قرار دادیم تا در پرتو آن در میان مردم حرکت کند، مانند کسی است که در تاریکی ها است و از آن بیرون شدنی نیست؟! این گونه برای کافران آنچه انجام می دادند، آراسته شد.

قرآن کریم ( سوره انعام - آیه ۱۲۲)


 شرح :
ارزش انسان به معنویت اوست که بایستی به موازات فراهم نمودن شرایط بقا به درک و کسب معارف الهی پرداخته و روح خود را غنی و استعدادهای ذاتی را در بستر ایمان به خدا پرورش داده در زندگی به کار بندد.
کسی که سالهایی از عمر را صرفا برای حفظ بقای خود صرف نموده و از کسب معارف غافل مانده باشد از نظر قرآن یک " مرده " به حساب می آید و زمانی که این شخص به معنویات مراجعه نموده طالب سعادت می گردد احیا شده است.
زندگی اجتماعی مشروط به رعایت آداب و اصولی هست که آموختن آن ضروری و به کار بستن آنها تا کسب موفقیت نیازمند داشتن " قدرت تشخیص" است که مهارت محسوب شده راه به سمت موفقیت را باز می نماید.
این نیروی " تشخیص دهنده " ،" نور " خوانده شده که از طرف خداوند به افراد خاصی که دارای تقوای لازم هستند عطا می شود. اما افرادی که آگاهانه از پذیرش معارف الهی سرباز زده اند در قرآن "کافر" نامیده شده اند؛ که علت عدم پذیرش دین توسط ایشان " آراسته شدن دنیا " بیان شده است. جاذبه های شدید دنیا آن چنان توجه ایشان را جلب گرده که هیچ شوق و علاقه ای نسبت به معنویات برایشان باقی نگذارده است.

 موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.