المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم ( سوره انعام - آیه ۳۳)
    
بازدید: 31
    

بِنام خداوند بخشنده مهربان
قَدْ نَعْلَمُ إِنَّهُ لَيَحْزُنُكَ الَّذِي يَقُولُونَ ۖ فَإِنَّهُمْ لَا يُكَذِّبُونَكَ وَلَٰكِنَّ الظَّالِمِينَ بِآيَاتِ اللَّهِ يَجْحَدُونَ.
آنچه را کافران و مشرکان می گویند می دانیم که تو را غمگین می کند. پس آنان تو را تکذیب نمی کنند، بلکه ستمکاران آیات خدا را تکذیب می نمایند.


قرآن کریم ( سوره انعام - آیه ۳۳)


شرح :
کفار و مشرکین برای حفظ موقعیت اجتماعی و منافع خود که با ظهور و گسترش دین اسلام به خطر افتاده بود به هر روشی متوسل می شدند که امروزه به آن  جنگ روانی گفته می شود.
زیرا با انجام انواع اذیت و آزارهای جسمی چهره ی آنها در انظار مردم به وقاحت شناخته شده بیش از پیش گرایش به اسلام بیشتر شده و بر ایمان پیروان دین خدا افزوده می گشت لذا با به کار گرفتن انواع ترفندهای جنگ روانی سعی در تضعیف روحیه و ناامید ساختن مسلمانان داشتند تا جائی که حتی در وجود مبارک پیامبر هم طمع نموده با تکذیب آیات قرآن یا ساحر خواندن ایشان و تمسخر اعتقادات دینی آخرین تلاش خود را به کار می بستند.
خداوند برای تقویت روحیه ی مسلمانان با خبر دادن از سیاست رفتاری مشرکین افکار پیروان اسلام را روشن نموده و بدین ترتیب ترفند مخالفان را خنثی و آرامش و ثبات را به جامعه مسلمین هدیه می فرماید.

 موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.