المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم (سوره بقره-آیه ۲۲)
    
بازدید: 51
    

بنام خداوند بخشنده مهربان
الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَكُمْ ۖ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَنْدَادًا وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿٢٢﴾
آن پروردگاری که زمین را برای شما بستری گسترده و آسمان را سقفی برافراشته قرار داد و از آسمان، آبی نازل کرد و به وسیله آن از میوه های گوناگون، رزق و روزی برای شما بیرون آورد؛ پس برای خدا شریکان و همتایانی قرار ندهید در حالی که می دانید. (۲۲)


قرآن کریم (سوره بقره-آیه ۲۲)


 شرح :
انسان در ابتدای راه تحقیق به علت عدم آگاهی به ارتباط قوای طبیعی و لزوم همآهنگی آنها برای طی مسیر طبیعی دچار سردرگمی شده هرکدام از این عوامل را نشات گرفته از منبعی مستقل فرض می نمود که با هم در نزاع می باشند.
این نوع تفکر که از یونان قدیم سرچشمه گرفته بود به ممالک مجاور سرایت نمود و برای هرکدام از این قوا نمادی فرض شد که به مرور زمان و توسط افرادی که از جهل مردم بهره های سیاسی _ اقتصادی را برداشت می کردند به بت پرستی تبدیل شد که قید "وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ :و شما می دانید " بیانگر توطئه ی سودجویان در ایجاد شرک می باشد.
خالق عالم در دین مبین اسلام با ارائه دیدگاهی صحیح وسعت فکری به پیروان خود عطا نموده همه ی این قوای طبیعی را عواملی در جهت ایجاد زندگی معرفی نمود که توسط خداوند مدیریت شده و انسان می تواند آنها به خدمت خود درآورد.
لذا اعتقاد به یکتایی خالق را شرط بهرمندی هرچه بیشتر و بهتر از این قوای طبیعی قرار داد تا از این طریق فکر انسان را از آشفتگی ناشی از وحشت تنازع قوا نجات داده او را آماده آموختن علوم لازمه زندگی انسانی نماید.

  موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.