المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم( سوره آل عمران- آیه ۱۱۲)
    
بازدید: 225
    

بِنام خداوند بخشنده مهربان

ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَحَبْلٍ مِنَ النَّاسِ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ الْأَنْبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ ۚ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ.
هر زمان و هر کجا یافت شوند ، خواری و ذلت بر آنان زده شده، مگر به ریسمانی از جانب خدا و یا ریسمانی از سوی مردمِ و به خشمی از سوی خدا سزاوار شده اند و بینوایی و بدبختی بر آنان زده شد. این بدان سبب است که آنان همواره به آیات خدا کفر می ورزیدند و پیامبران را به ناحق می کشتند و این به سبب این است که نافرمانی نمودند و همواره تجاوز می کردند.


قرآن کریم( سوره آل عمران- آیه ۱۱۲)


  شرح :
خداوند انسان را برای درک هدایت و رسیدن به سعادت خلق فرمود به همین دلیل علی رغم داشتن اشتباهات و ارتکاب به گناه یا نافرمانی از اطاعت خدا ، در مسیر زندگی او فرصت هایی برای بازگشت قرار داده تا بتواند با کمک خداوند، از دست رفته ها را جبران نماید.
اما در مورد قوم یهود مشاهده می شود که به ذلت و خواری تهدید شده اند زیرا ایشان چند رفتار ناشایسته را به عنوان روش حفظ منافع و قدرت در زندگی خود ، سنت قرار داده اند : 
۱- حقیقت آشکار را منکر می شوند تا  از پذیرفتن وظیفه ی انسانی شانه خالی کنند که این عمل از جانب خداوند " کفر ورزیدن " نام گرفته است.
۲- پیامبر کشی در قوم یهود به صورت گناهی رایج درآمده است ، زیرا پیامبران الهی جهت جلوگیری از ابتلای انسان به غفلت دائما آیات خدا را تذکر می دهند و قوم یهود با این عمل قبیح ، راه نافرمانی را برای خود باز می بینند.
۳- قوم یهود برای رسیدن به منافع بیشتر و کسب قدرت ، حدود الهی را شکسته و به حقوق دیگران تجاوز می کنند زیرا حریص در لذات دنیا بوده به هیچ حدی قانع نیستند.
از نظر خداوند این عادات زمینه ساز ذلت و خواری بوده و صاحبان خود را در بن بست قرار خواهد داد هر چند که برای مدتی کوتاه قدرت نمایی داشته باشند ولی دیری نخواهد پایید که وعده ی الهی در مورد ایشان اجرا خواهد شد.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.