المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

دعای استخاره-۴
    
بازدید: 102
    

بنام خدا
دعای استخاره-۴
 حَبِّبْ إِلَيْنَا مَا نَكْرَهُ مِنْ قَضَائِكَ ، وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا مَا نَسْتَصْعِبُ مِنْ حُكْمِكَ
  آنچه را از داوری‌ات نمی‌پسندیم، محبوب ما قرار ده و آنچه را از حکم تو سخت می‌پنداریم، بر ما آسان ساز.
(صحیفه سجادیه)


  شرح :
یک دانه ی گندم با قرار گرفتن در خاک مستعد با رطوبت مناسب و آب و هوای معتدل ، پس از چند روز جوانه زده و رشد و شکوفایی خود را آغاز می نماید.
اما یک دانه ی گردو با آن پوسته ی سخت و ضخیم بایستی چند ماه زمستان با آن سرمای شدید را در دل خاک سرد و تاریک سپری نموده تا پوسته ی آن شکافته و در فصل بهار رشد نماید.
همچنین یک دانه ی خرما تا آن گرمای طاقت فرسای تابستان را به خود نبیند به حلاوت نرسیده و محبوب خاص و عام واقع نمی گردد. با مشاهده ی مصادیق ذکر شده ، این نتیجه حاصل می گردد که قوای نهفته در درون بشر دارای خصوصیات متفاوت بوده که هر کدام از آنها برای رسیدن به رشد و شکوفایی نیاز به گذراندن شرایط مختلف و خاص خود را دارند.
خدای حکیم بر اساس حکمت بالغه اش شرایط مساعد برای پرورش هر کدام از استعدادها را در زمان و مکانی مشخص و بعضا در حین حادثه ای غیر منتظره ، مقدر فرموده که به ترتیب واقع شده و انسان را قدم به قدم و مرحله به مرحله به درجات عالیه واصل میگرداند.
بدیهیست ، شناخت به شرایط رشد و کمال فطرت  انسانی و نتایج و فضائل بی شمار آن حوادث حامل این شرایط را نزد بنده محبوب نموده و سختی طی مراحل را  بر سالک راه کمال آسان می نماید که این مهم ، مد نظر امام سجاد (ع) قرار گرفته است.

   موفق باشید.  پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.