المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

دعا برای مرزداران-۱
    
بازدید: 117
    

بنام خدا
دعا برای مرزداران-۱

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ  وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ .
خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و به عزّتت مرزهای مسلمانان را محکم و استوار ساز و به نیرویت نگهبانان مرزها را توانایی بخش و عطایای آنان را به توانگری‌ات کامل و سرشار کن.
 ( صحیفه سجادیه)
شرح :
نتایجی که از این فراز دعا حاصل می شود به طور مختصر بیان می شود:
۱- وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ :به عزتت مرزهای مسلمانان را محکم و استوار ساز.
از قسم دادن امام به خداوند اهمیت و عظمت پاسداری و حفاظت از مرزهای مملکت اسلامی مشخص می گردد چرا که مرزها حدود و قلمرو مسلمانان را تعیین می نماید که در این قلمرو مسلمین می توانند با کمال آرامش خاطر و امنیت جانی و مالی به ساخت جامعه و کشف علوم در رشته های مختلف و انتقال آن به نسل جدید اقدام نموده و به صورت کتابها و تربیت اساتید زحمات نیاکان را که با فداکاری و تلاش بی وقفه گنجینه های علم و ادب و معرفت را از معصومین اخذ کرده اند حفظ نماید.
سپس ادامه ی دانش حاصله از تحقیق دانشمندان علوم مختلف را نگهداری و ذخیره آیندگان از بشریت قرار دهند تا وسیله ی ترقی نوع انسان به سمت قله های سعادت قرار گیرد. به طوری که در تاریخ می خوانیم اقوام وحشی مهاجر در حمله به سایر ممالک برای حفظ تسلط بر کشور فتح شده سعی می کردند آنها را در غفلت و بی هویتی قرار دهند که این کار غالبا با از بین بردن کتابخانه ها و کشتن و تبعید دانشمندان انجام می گرفت که مسلما برای حفظ و حراست از چنین گنجینه هایی نیاز به وجود ارتشی قدرتمند است.


۲- وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ : و به نیروی حمایت کننده ات نگهبانان مرزها را توانایی بخش 

حضرت سجاد(ع) حمایت از افراد متشکله این ارتش را به صورت تائید شدن از طرف خداوند طلب می فرمایند. یعنی ارتشی می تواند از این دستاوردهای گرانمایه نگهداری نماید که :
اولا عارف به حقوق صاحبان علم  
ثانیا واقف و مسلط به حدود مملکت اسلامی
ثالثا غیرتمند در حفظ ناموس باشد که مستلزم اعتقاد داشتن به سعادت بشریت به عنوان یک ارزش و ضرورت بوده باشد. مسلما چنین ویژگی هایی صرفا در یک انسان موحد تجمیع می گردد.


۳- وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ : و عطایای آنان را به توانگری‌ات کامل و سرشار کن.
ملاحظه می شود که امام (ع) عطا و فراخی نعمت را برای این ارتش از خداوند درخواست می فرمایند و نتیجه می گیریم که پاسداران مرزها و نیروی نظامی بایستی به مبدا و معاد معتقد بوده و ارزشهای معنوی و فضائل انسانی که تامین کننده ی سعادت ابدی هستند را مد نظر داشته نتایج زحمات خود را به حقوق و مزایای مادی محدود ننمایند.
چنین ارتشی در حملات و دفاعیات خود رعایت حقوق انسانها از هر نوع را نموده و خود را مزین به فضائل انسانی می بیند تا جائی که به پاسدار حرم کربلا  ابوالفضل العباس اقتدا نموده و جانبازیها و رشادت هایی از خود نشان می دهد که از افتخارات بشریت محسوب شده از سایر ارتشهای جنایتکار جهان متمایز می گردد.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.