المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

شرح دعای افتتاح-۱۴
    
بازدید: 133
    

بسم الله الرحمن الرحیم


شرح دعای افتتاح-۱۴
اللّٰهُمَّ أَعِزَّهُ وَأَعْزِزْ بِهِ، وَانْصُرْهُ وَانْتَصِرْ بِهِ، وَانْصُرْهُ نَصْراً عَزِيزاً، وَافْتَحْ لَهُ فَتْحاً يَسِيراً، وَاجْعَلْ لَهُ مِنْ لَدُنْكَ سُلْطاناً نَصِيراً . اللّٰهُمَّ أَظْهِرْ بِهِ دِينَكَ وَسُنَّةَ نَبِيِّكَ حَتَّىٰ لَايَسْتَخْفِىَ بِشَىْءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ . اللّٰهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِى دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَأَهْلَهُ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَأَهْلَهُ، وَتَجْعَلُنا فِيها مِنَ الدُّعاةِ إِلَىٰ طاعَتِكَ، وَالْقادَةِ إِلىٰ سَبِيلِكَ، وَتَرْزُقُنا بِها كَرامَةَ الدُّنْيا وَالْآخِرَةِ؛ اللّٰهُمَّ مَا عَرَّفْتَنا مِنَ الْحَقِّ فَحَمِّلْناهُ، وَمَا قَصُرْنا عَنْهُ فَبَلِّغْناهُ.
خدایا، توانمندش بدار و به دیگران توسط او توانمندی بده و یاری‌اش کن و به دیگران از سوی او یاری ده و یاری‌اش ده، یاری پیروزمندانه و پیروزی آسان برایش بگشا و از پیش خود برای او سلطنتی پیروزی آفرین قرار ده. خدایا، به وسیله او دینت و روش پیامبرت را آشکار کن تا چیزی از حق، از ترس احدی از مردم پنهان نماند. خدایا، به‌سوی تو مشتاقیم برای یافتن دولت کریمه‌ای که اسلام و اهلش را به آن توانمند گردانی و نفاق و اهلش را به وسیله آن خوار سازی و ما را در آن دولت از دعوت‌کنندگان به‌سوی طاعتت و رهبران به‌سوی راهت قرار دهی و کرامت دنیا و آخرت را از برکت آن روزی‌ ما کنی؛ خدایا، آنچه از حق به ما شناساندی تاب تحملش را نیز عنایت کن و آنچه را در رسیدن به آن کوتاهی کردیم، ما را به آن برسان.


شرح :
آنچه در این فراز از دعا مطرح شده درخواست یاری از خدا برای کسب موفقیت در موضوعات مختلفی هستند که بیانگر شناخت دعا کنندگان نسبت به عوامل موثر در زمینه سازی امر ظهور تا رسیدن به فتوحات گسترده می باشد.


مختصری از این عوامل بدین قرار است :
الف- یاری دادن امام از طریق تربیت یارانی برای ایشان با تضمین موفقیت به صورت آسان نمودن شرایط مبازه تا حصول پیروزی که ففط توسط عنایات خاصه خدا امکان پذیر خواهد بود.
ب- درخواست از خدا جهت تشکیل دولتی توسط امام عصر که دارای این مزایا باشد :
۱- در آن دولت مردم در کمال آسایش به اجرای احکام و دستورات دین خدا پرداخته از دشمنان هراسی نداشته باشند.
۲- با قرار گرفتن افرادی با کرامت در راس امور رزق و روزی فراوان آن هم عزتمندانه برای عموم مردم فراهم گردد.
۳- درخواست تحمل شرایط ظهور برای عموم مردم جهت انجام وظیفه های محوله در این خصوص تا رسیدن به موفقیت  که منحصرا با حمایت خاص خدا صورت خواهد گرفت.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.