المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

شرح دعای افتتاح-۲
    
بازدید: 129
    

بسم الله الرحمن الرحیم


شرح دعای افتتاح-۲

اللّٰهُمَّ أَذِنْتَ لِى فِى دُعائِكَ وَمَسْأَلَتِكَ، فَاسْمَعْ يَا سَمِيعُ مِدْحَتِى، وَأَجِبْ يَا رَحِيمُ دَعْوَتِى، وَأَقِلْ يَا غَفُورُ عَثْرَتِى، فَكَمْ يَا إِلٰهِى مِنْ كُرْبَةٍ قَدْ فَرَّجْتَها، وَهُمُومٍ قَدْ كَشَفْتَها، وَعَثْرَةٍ قَدْ أَقَلْتَها، وَرَحْمَةٍ قَدْ نَشَرْتَها، وَحَلْقَةِ بَلاءٍ قَدْ فَكَكْتَها.
خدایا، در خواندنت و در درخواست از حضرتت به من اجازه دادی، پس ای شنوا ستودنم را بشنو و ای مهربان اجابت کن دعایم را و ای آمرزنده بیامرز لغزشم را، ای معبودم چه بسیار سختی‌های که از آن گره گشودی و اندوه‌ها که برطرف کردی و لغزش‌ها که آمرزیدی و رحمت که گستردی و زنجیر بلا که باز کردی.


شرح :


شخص راز و نیاز کننده با اقرار به اعطای اجازه ی پروردگار برای حمد و ثنای او نعمت انس باخدا را متذکر شده از خداوند برای این توفیق تشکر می نماید.
زندگی در دنیای مادی همراه با سختی های فراوان بوده و چه بسا گناهان و تلاشهای ناموفقی که عامل ایجاد اندوه شده ، باعث کسالت بنده در راز و نیاز با خدا و یا حتی نا امیدی از حمایت او می گردد .
لذا مومن با درک این خطر با رجوع به درگاه خدا از او درخواست آمرزش نموده و یاری او را جهت درک توفیات هر چه بیشتر می طلبد. این عمل باعث گشایش بیشتر جهت دریافت عطایای الهی خواهد بود.

   موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.