المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

زیارت امیرالمومنین-۷۲
    
بازدید: 129
    

یا لطیف
زیارت امیرالمومنین-۷۲
فَإِنَّ لَكَ عِنْدَ اللَّهِ الْجَاهَ الْعَظِيمَ وَ الشَّفَاعَهَ الْمَقْبُولَهَ فَاجْعَلْنِي يَا مَوْلاَيَ مِنْ هَمِّكَ وَ أَدْخِلْنِي فِي حِزْبِكَ
همانا برای تو نزد خدا منزلتی بزرگ و شفاعت پذيرفته شده است، ای مولای من مرا از موارد توجّه خود قرار ده، و در حزب خود وارد كن.


شرح :
در همه ی موجودات و مخلوقات عالم سلسله مراتب در کیفیت وجودی وجود داشته و بعضا در جایگاهی با ویژگی خاص قرار دارند که بیش از سایرین مورد توجه واقع می شوند. در خصوص انسان این ویژگی کاملا واضح بوده و در حکومت ها و امور دنیایی برای کسب جایگاه بهت اعمال می شود.
در روز قیامت که موعد تجلی حقایق اعمال و تعیین تکلیف انسان هاست و خداوند معیارهایی برای سنجش ارزشها قرار داده و امتیازات ویژه ای برای بندگان عالی رتبه ی خود مقرر فرموده است. شفاعت از دوستان و پیروان توسط انبیاء و اولیای الهی از جمله ی این ویژگی هاست.


با توجه به مشکلات و حوادث سنگین دنیا که عمدتا غیر قابل پیش بینی و عامل انحراف مردم تا سر حد سقوط هستند از یک طرف و ناتوانی انسان و عدم آگاهی او در مسیر ناشناخته ی زندگی به طور طبیعی باعث ایجاد خطاهایی می شود که نه تنها قابل جبران نیست بلکه بعضا قابل کنترل هم نمی باشند.
کسانی که در عالم دنیا از معصومین تبعیت نموده اما به علت واقع شدن در صحنه های خطرناکی که به علت تحولات سیاسی- اقتصادی - فرهنگی - طبیعی دچار صدمات غیر قابل جبرانی شده اند که قادر به انجام وظیفه ی معنوی خود نبوده اند توسط معصومین و حتی سایر بندگان مومن مرتبط با ائمه در درگاه الهی مورد شفاعت واقع می شوند.
هر چند که خداوند قبل از هر کسی خود به احوال بندگان آگاه و پذیرنده عذر موجه ایشان است ولیکن بیان مقوله شفاعت نشان دادن راه هدایت به مردم دنیاست که با مراجعه به اهل بیت عصمت و طهارت و در راس همه ی به امیرالمومنین به عنوان سرسلسله ی امامت از سرگردانی و گمراهی در عالم دنیا محفوظ مانده و در نتیجه به سعادت اخروی نائل گردند.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.