المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

زیارت امیرالمومنین-۷۰
    
بازدید: 129
    

یا لطیف
زیارت امیرالمومنین-۷۰
وَ قَدْ هَرَبْتُ إلَي اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إلَيْكَ فَبِحَقِّ مَنِ ائْتَمَنَكَ عَلَي سِرِّهِ وَ اسْتَرْعَاكَ أَمْرَ خَلْقِهِ وَ قَرَنَ طَاعَتَكَ بِطَاعَتِهِ وَ مُوَالاَتَكَ بِمُوَالاَتِهِ كُنْ لِي إلَي اللَّهِ شَفِيعاً وَ مِنَ النَّارِ مُجِيراً وَ عَلَي الدَّهْرِ ظَهِيراً.
البته من به سوی خدای عزّ و جلّ و به جانب تو گريخته ام به حق كسي كه تو را امين بر راز خود نمود و سرپرستي كار خلقش را به تو وانهاد و طاعتش را به طاعت تو مقرون كرد و دوستی اش را به دوستی تو پيوند داد ، برايم به درگاه خدا شفيع و از آتش دوزخ پناه و در روزگار پشتيبان باش.


شرح :
در جهانی که میدان تاخت و تاز برای کسب جایگاه قدرت و ثروت قرار گرفته است شناختن ارزش های انسانی بسیار مشکل گردیده است تا چه برسد به حفظ آنها 
زیرا قدرت طلبان برای صحیح جلوه دادن اعمال خود نیازمند به جامعه ای ظاهرا آراسته اما در باطن پریشان و درمانده هستند تا به نام نظام بخشیدن به زندگی مردم اختیار امور را به دست گرفته و به مطامع خویش برسند.
پافتن پناهگاهی امن که بتواند افراد را از این تهاجمات حفظ نموده به سرمنزل سعادت برساند از ضروریات بوده که نیازمند به دو اقدام کلی و عاجلانه است :
۱- هر فردی ضرورت تربیت دینی را برای حفظ فطرت پاک انسانی خود درک نموده به خدای مقتدر و هستی بخش ایمان آورده او را تنها عامل نجات دهنده ی خود شناخته و مشتاق و پذیرای  هدایت گردد.
۲- جوامع مختلف موجود تعصبات قومی و فرهنگی حاصل از محدودیت های جغرافیایی را کنار گذاشته صفات مشترک انسانی را عامل وحدت و یکپارچگی در عقاید قرار داده بر محور رهبری پیامبران و معصومین متحد گردند و تلاش برای ایجاد این تحول در جامعه جهانی امری عظیم است که از امامت امیرمومنان علی بن ابی طالب (ع) شروع شده و ادامه خواهد یافت زیرا قرار است که زمینه ساز ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار گیرد.



موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.