المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

زیارت امیرالمومنین -۵۶
    
بازدید: 137
    

یا لطیف
زیارت امیرالمومنین -۵۶
اَلْمُخْبِرِ عَنِ اﻵْثَارِ الْمُدَمِّرِ عَلَي الْكُفَّارِ مُسْتَنْقِذِ الشِّيعَهِ الْمُخْلِصِينَ مِنْ عَظِيمِ الأَْوْزَارِ
خبردهنده از آثار، فروريزنده مرگ بر كفّار، نجات دهنده شيعيان مخلص از بارهای بزرگ گناهان.


شرح :
اَلْمُخْبِرِ عَنِ اﻵْثَارِ : خبردهنده از آثار
برای حرکت در مسیر کمالات انسانی علاوه بر دانستن علوم تربیتی از دیدگاه دینی مطلع شدن از نتایج اعمال انجام شده برای شناختن و برطرف نمودن خطاهای احتمالی مفید بلکه لازم است. زیرا در بسیاری از مواقع عمل انجام شده از نظر سالک صحیح است ولیکن به علت وجود عوامل پنهان مانند صحنه های مبهمی که توسط دشمنان ایجاد می شود و یا حقوق واجبی که بر گردن مانده و اطلاع نداریم مانع قبولی عمل می گردد.
امیرالمومنین از طرف خداوند شاهد بر اعمال و نتایج حاصله بوده و سالک را مطلع می نماید او را در اصلاح عمل صورت گرفته راهنمایی و یاری می کند.


الْمُدَمِّرِ عَلَي الْكُفَّارِ : فروريزنده مرگ بر كفّار
معمولا در پذیرفتن هر نوع عقیده و فرهنگی برای زندگی به مخالفت هایی برخورد می کنیم که نهایتا برای مشخص کردن نتیجه ، کار به مبارزه ی علنی و جنگ ختم می شود. در اینجا افراد ثابت قدم و مصمم در عقیده تا پای جان می ایستند و گاه در راه اجرای عقیده به شهادت می رسند و یا دشمن را شکست داده ، محیط اجتماع را از مخالفت پاک و پذیرای عقاید حقه می سازند.
امیرالمومنین به عنوان جانشین پیامبر و مجری فرمان خدا در اجرای برنامه های دینی به علت مشاهده ی حقیقت ضمن داشتن عزم راسخ برای مبارزه موفق در نابودی دشمن بودند به طوری که دشمنان با مشاهده ایشان در میدان نبرد مرگ را برای خود قطعی می دانستند. 


مُسْتَنْقِذِ الشِّيعَهِ الْمُخْلِصِينَ مِنْ عَظِيمِ الأَْوْزَارِ : نجات دهنده شيعيان مخلص از بارهای بزرگ گناهان.
بعضا در اجتماع مسلمانان حوادثی واقع می گردد که عرصه را بر مومنین و مجاهدین تنگ نموده و ظاهرا راه نجاتی نیست مگر به پذیرفتن شکست در تقوا و تن دادن به روشهایی که آلوده به حرام بوده و جامعه را به سوی گناه سوق می دهد. با توجه به اینکه امیرالمومنین ولی امر خدا و مامور هدایت امت است خداوند راه صحیح خروج از تنگناه را برای او گشوده و جامع شیعیان ایشان را از آلوده شدن به گناه نجات می بخشد.

   موفق باشید.                   پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.