المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

زیارت امیرالمومنین -۴۶
    
بازدید: 140
    

یا لطیف
زیارت امیرالمومنین -۴۶
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللَّهِ النَّاظِرَهَ وَ يَدَهُ الْبَاسِطَهَ وَ لِسَانَهُ الْمُعَبِّرَ عَنْهُ فِي بَرِيَّتِهِ أَجْمَعِينَ
سلام بر تو اي ديده نگرنده خدا، و دست گشوده اش، و زبان تفسيركننده او در ميان تمام آفريدگان.


شرح :
خدای خلق کننده ی عالم ناظر بر احوال همه ی مخلوقات و برآورنده ی حاجات آن هاست. در خصوص انسان این اشرف مخلوقات نیازها عامل انگیزش او برای رشد یافتن قوای ادراکی و کسب مراتب علمی در همه ی ابعاد خصوصا معارف الهی قرار داده شده است.
مسلما طی این مدارج مستلزم آموزش و تربیت افراد تحت نظر اساتید در هر رشته ی علمی با رعایت حقوق ایشان می باشد که توسط تشکیلاتی منسجم اداره می شود.
در جهان امروز که تشکیلات آموزشی ایجاد شده ضرورت این امر برای همگان واضح گردیده است ولیکن در چند قرن پیش که عموم مردم فقط به تهیه ی آذوقه روزمره فکر می کردند درک این مهم میسر نبود.
لذا این عوامل اجرایی و نظارت کننده که رشد دهنده ی انسان جهت تامین نیازهای او همچنین تضمین کننده ی بقا همراه با ترقی علمی می باشد با لفظ " چشم و دست خدا" در متن زیارت بیان شده است که امیرالمومنین به عنوان رهبر جامعه اسلامی در راس تشکیلات زمان خود و از جانب خدا مجری موفق این امور قرار گرفته بود که هم اکنون نیز با حضور معنوی در کنار امام حاضر همچنان عامل اجرایی اوامر الهی در هدایت بشریت می باشند.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.