المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

زیارت امیرالمومنین-۷
    
بازدید: 172
    

یا لطیف
زیارت امیرالمومنین-۷
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَصِيَّ الأَْوْصِيَاءِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عِمَادَ الأَْتْقِيَاءِ
سلام بر تو اي جانشين جانشينان، سلام بر تو اي تكيه گاه اهل تقوا


شرح :
انسان از بدو خلقت مورد توجه خاص خدا قرار داشته و امر هدایت توسط پیامبران او صورت گرفته است. قبل از فرا رسیدن مرگ هر پیغمبر مشخصات پیامبر بعدی به اطلاع عموم رسانده شده تا هیچ دوره ای از زندگی بشر خالی از چراغ هدایت نماند.
خداوند ضمن معرفی پیامبر بعدی بعثت پیامبر اسلام را همراه با جانشینان ایشان و جریان آخرالزمان را به هر یک از پیامبران اطلاع می داد تا عموم مردم را آگاه ساخته ، سندی تاریخی در اثبات حقانیت دین جهانی اسلام ، برای آیندگان باشد. یعنی همه ی رسولان قبل از اسلام ضمن اینکه خود معرفی شده فرستاده قبلی بودند بعثت پیامبر اسلام را به آیندگان مژده داده ند.
بنابراین شخص امیرالمومنین "وَصِيَّ الأَْوْصِيَاءِ" یعنی سفارش شده سفارش شدگان یا جانشین جانشینان لقب گرفته و زیارت ، با توصیف فضائل ایشان ادامه پیدا می کند.


عِمَادَ الأَْتْقِيَاءِ : تكيه گاه اهل تقوا
برای ثابت قدم نمودن طالبین هدایت بعد از رحلت پیامبر در مسیر کمال لازم است شخصیتی وارسته و به کمال رسیده ، به عنوان الگو وجود داشته باشد تا ضمن اعطای علوم و معارف الهی همچنین ارائه رهنمودهای لازم در زندگی فردی و اجتماعی به هدایت یافتگان با برخورداری از حمایت قوای الهی پشتوانه و تگیه گاهی مطمئن برای ایشان در حوادث مختلف باشد.
لذا علی ابن ابی طالب علی(ع) به عنوان تگیه گاه و محور هدایت از جانب خدا تعیین و در آخرین حج پیامبر در روز غدیر توسط پیامبر  معرفی گردید.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.