المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

زیارت امیرالمومنین-۵
    
بازدید: 170
    

یا لطیف
زیارت امیرالمومنین-۵
اَلسَّلاَمُ عَلَي أَنْبِيَاءِ اللَّهِ الْمُرْسَلِينَ وَ عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِينَ
سلام بر پيامبران مرسل خدا، و بندگان شايسته حق


شرح :
برانگیخته شدن پیامبران از طرف خدا با تعیین وظیفه برای اهدافی مشخص بوده است. این اهداف بر اساس وضعیت امت ها که دارای شرایط اجتماعی مختلف بودند در مراتب متفاوت  لحاظ می گردید.
گاهی یک پیغمبر در حداقل مرتبه حضور داشت یعنی همین قدر که زمین از حجت خدا خالی نمانده باشد. اما در مراتب بالاتر حضرات وظیفه ی ابلاغ پیام خدا به عموم مردم را بر عهده داشتند به همین خاطر دارای رسالت محسوب شده و پیغمبر "مرسل" خوانده می شدند.


اساس انتخاب شخص پیغمبر بر مبنای شایستگی بوده و خداوند از بدو تولد تا لحظه ی بعثت با انجام عبادات خاص و قرار دادن ایشان در صحنه ها و حوادث مختلف ، حضرات را برای انجام امور مربوطه تربیت می نمود. به طوری که در اوج فشار و تنگناها هیچ گونه تزلزلی در رفتار و گفتارشان مشاهده نمی شد.


به همین خاطر لقب "عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِينَ" به ایشان تعلق گرفته است. زیرا که اولا دارای صفت بندگی در اطاعت محض از پروردگار بودند و ثانیا در بین مردم زمان خویش استعدادهای انسانی در ایشان به فعلیت رسیده و صاحب فضائل انسانی در عالی ترین مرتبه بودند. لذا الحق و والانصاف ، خطاب "بنده شایسته خدا" زیبنده ی شخصیت هر پیغمبری است.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.