المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

زیارت امیرالمومنین-۲
    
بازدید: 176
    

یالطیف
زیارت امیرالمومنین-۲

اَلسَّلاَمُ عَلَي الْبَشِيرِ النَّذِيرِ السِّرَاجِ الْمُنِيرِ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ
سلام بر مژده دهنده بيم ده و چراغ نوربخش، و رحمت و بركات خدا‌.


شرح :
انسان با سرمایه ای متشکل از دو ثروت مادی و معنوی در تلاش برای تامین نیازهای طبیعی و طی طریق کمال است ولیکن جهت کسب موفقیت راهنمایی مطمئن لازم دارد تا بتواند از خطرات نهفته در مسیر به سلامت عبور نماید.
این دو سرمایه عبارتند از :
۱- استعدادهای ذاتی خاص انسان که قوای عقل و روح محسوب می شوند و این استعدادها عامل ادراکات و کسب مهارتهای او هستند و تحت تعلیم و تربیت صحیح به ثروتی معنوی تبدیل می شوند و با رسیدن به مرحله ای از توانایی خواهد توانست از فرصت های زندگی به نحو احسن بهره برداری نماید.


۲- اموال و نقدینگی که از طریق ارث یا کار در اختیار او قرار گرفته و ثروت مادی است و می تواند به عنوان ابزاری موثر در رسیدن به اهداف دنیوی و اخروی باشد.
در مسیر تحولات عالم خطرات ناشناخته ای وجود دارد که موجودیت فرد را مورد تهدید قرار داده و می تواند دستاوردهای او را نابود کند و پیامبران الهی که تربیت شده ی خالق عالم و مامور نجات بشریت می باشند با علم اعطا شده از جانب خداوند به این خطرات و روش محفوظ ماندن از آنها  آگاه هستند.
ایشان  با مطلع ساختن انسان نسبت به خطاها و گناهانی که آفات ثروت معنوی هستند به عنوان بیم دهنده از ضایع شدن این ثروت عظیم جلوگیری می نمایند ،
سپس با روش های صحیح به پروش صفات انسان جهت درک فضائل تا رسیدن به سعادت می پردازند و از نا امیدی و توقف در گردنه ها جلوگیری می نمایند ، لذا از این جهت مژده دهنده خواهند بود.
این توانایی پیامبران در هدایت انسان ها از علوم الهی سرچشمه گرفته که در زیارت "سراج منیر"(چراغ روشن) نامیده شده است. بنابراین درخواست رحمت و برکات خداوند برای ایشان شرط حق شناسی هدایت شوندگان می باشد.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.