المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم( سوره نمل- آیه ۸۲)
    
بازدید: 176
    

بِنام خداوند بخشنده مهربان


وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِنَ الْأَرْضِ تُكَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ كَانُوا بِآيَاتِنَا لَا يُوقِنُونَ 
هنگامی که وقوع سخن ما بر آنان حتمی و لازم شود، جنبنده ای را از زمین برای آنان بیرون می آوریم که با آنان سخن می گوید زیرا مردم پیش از این به آیات ما یقین نداشتند. 


قرآن کریم( سوره نمل- آیه ۸۲)


شرح :


منظور از هنگام وقوع قول خدا لحظه ی اثبات صحت سخن خداوند است که همان رسیدن ساعت قیامت می باشد و حقیقیت بدون پرده بر همگان آشکار می شود و
همه ی مردم قادر به مشاهده ی پاداش و عذاب وعده داده شده خواهند بود.
با توجه به اینکه در قیامت فقط  سخن گفتن خاص خداست و کسی اجازه سخن گفتن ندارد ، اکثریت قریب به اتفاق مفسرین معتقدند که خروج جنبنده ای که در این لحظه قادر است با مردم سخن بگوید حکایت از رسیدن رجعت دارد.
زیرا خداوند از باب رحمت و اتمام حجت بر عموم بندگان در اثبات حقیقت قبل از قیامت دوره ای بنام رجعت قرار داده است که در آن دوره شخصیت های برجسته از طرفداران حق و باطل که در زمان های قبل می زیسته اند به دنیا برگشته و مبارزه ای آشکار خواهند داشت.


تا قبل از وقوع رجعت هم مبارزه بین حق و باطل وجود داشته ولیکن به علت تبلیغات قوی و گسترده ی دشمنان خدا تشخیص جبهه ی حق از باطل در ابهام قرار دارد و بسیاری از مردم قادر به تشخیص و تفکیک آنها نخواهند بود به همین دلیل از پیوستن به حق محروم می مانند و باطل موفقیت هایی هرچند موقت کسب می کند.
این موفقیت های دشمن همراه با ابهام ایجاد شده در فضای سیاسی دینی باعث سرگردانی مردم و عدم ایمان ایشان به سخن خداوند می شود که در آیه ی شریفه مد نظر قرار گرفته است.

  موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.