المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم (سوره توبه - آیه ۱۱۵)
    
بازدید: 218
    

بنام خداوند بخشنده مهربان

وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُضِلَّ قَوْمًا بَعْدَ إِذْ هَدَاهُمْ حَتَّىٰ يُبَيِّنَ لَهُمْ مَا يَتَّقُونَ ۚ إِنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ 
و خدا بر آن نیست که قومی را پس از آنکه هدایت کرد گمراه سازد مگر آنکه اموری را که باید از آن بپرهیزند برای آنان بیان کند [و آنان مخالفت ورزند]؛ مسلماً خدا به همه چیز داناست. 


قرآن کریم (سوره توبه - آیه ۱۱۵)


شرح :


خداوند عالم را تجلی گاه اسماء خویش قرار داده  و بشر را برای درک آن جهت اخذ مسند جانشینی خود خلق فرموده است. بنابراین تمامی حوادث و تحولات عالم عوامل هدایت بشر هستند.
سپس خداوند پیامبران را با کتب مقدس حاوی دستورالعمل چگونه زیستن را برای هدایت او فرستاد تا مردم را از تنگناها به سلامت عبور داده به سرمنزل سعادت برساند.
انسان در این مسیر از طرفی از پیامبران الهی علم را دریافت می کند و از طرف دیگر وارد صحنه های واقعی شده علم خود را به اجرا می گذارد . بدین ترتیب خداوند بشر را به سمت کمال هدایت می فرماید ولیکن انسان در پیچ و خم راه و در برخورد با انواع لذائذ و جاذبه های مادی دچار انحراف شده و مستحق عقوبت می گردد.
بنابراین آیه ی شریفه به این زمینه سازی خداوند برای هدایت انسان توجه خاص نموده و علم خویش  به همه ی امور را ، برای نجات او متذکر می گردد.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.