المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم (سوره آل عمران-آیه۹۹)
    
بازدید: 370
    

بنام خداوند بخشنده مهربان


قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ مَنْ آمَنَ تَبْغُونَهَا عِوَجًا وَأَنْتُمْ شُهَدَاءُ ۗ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ 
بگو: ای اهل کتاب چرا مانع از ایمان آوردن به راه خدا شده و خواهان کج نشان دادن آن هستید ، با اینکه شما [به مستقیم بودن و حقّانیّتش] گواهید و خدا از آنچه انجام می دهید بی خبر نیست.


قرآن کریم (سوره آل عمران-آیه۹۹)


شرح :


اهل کتاب با انکار علائم پیامبری و توجیه دلائل پیغمبر خدا سعی در منحرف نمودن افکار عمومی نموده و ادعای ایشان را در پیامبر بودنش رد کردند و منکر رسالت حضرت شدند که این حرکت ایشان از نظر قرآن ترسیم راه کج در مقابل راه خدا و مانع از  ایمان آوردن هدایت شوندگان محسوب شده است.


چون مردم آن زمان به اهل کتاب حاضر در منطقه اعتماد داشته ، آنها را شخصیت هایی آگاه می دانستند و بیم آن میرفت که مردم با تاسی از ایشان از پذیرفتن اسلام خودداری نمایند.
لذا خداوند با نزول این آیات مستقیما به یاری پیامبر در تبلیغ دین اسلام آمده و بر صحت ادعای او گواهی می دهد. این گواهی خدا تهدید و اتمام حجت بر اهل کتاب محسوب می شود تا جائی که از شدت خشم و لجاجت ، برای رهایی از این بن بست درخواست مباهله کردند.


موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.