المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

مناجات المطیعین (فرمانبرداران)-۱
    
بازدید: 312
    
بنام حضرت دوست
 
مناجات المطیعین (فرمانبرداران)-۱
 
اَللّهُمَّ اَلْهِمْنا طاعَتَکَ وَجَنِّبْنا مَعْصِیَتَکَ، وَیَسِّرْ لَنا بُلُوغَ ما نَتَمَنّى مِنِ۔ابْتِغآءِ رِضْوانِکَ، وَاَحْلِلْنا بُحْبُوحَةَ جِنانِکَ، وَاقْشَعْ عَنْ بَصآئِرِنا سَحابَالاِرْتِیابِ،وَاکْشِفْ عَنْ قُلُوبِنا اَغْشِیَةَ الْمِرْیَةِ وَالْحِجابِ، وَاَزْهِقِ الْباطِلَ عَنْ ضَمآئِرِنا، وَاَثْبِتِ الْحَقَّ فى سَرآئِرِنا، فَاِنَّ الشُّکوُکَ وَالظُّنُونَ لَواقِحُ الْفِتَنِ، وَمُکَدِّرَةٌ لِصَفْوِ الْمَنایِحِ وَالْمِنَنِ
 
خداا طاعت خود را بر ما الہام کن و ما را از نافرمانیت دور ، و راہ رسیدن بدانچه مایه خشنودی تست ، بر ما آسان کن و در وسط بهشتهایت جاى ده ، و پراکنده ساز از پیش دیدگان ما ابرهای شک و شبہ ، و بردار از دلهای ما پرده هاى تردید و تاریکى و دور کن باطل از نہاد ما و پابرجا کن حق را در درون ما ، زیرا این شک و تردیدها و گمانها و فتنه ، تیر کننده عطاها و بخششهاى زلال و صافى است.
 
امام زین العابدین (ع)
 
شرح :
 
پیامبران هدایت کننده در هر قوم  برگزیدگانی هستند که از طرف خداوند از بین بهترین ها انتخاب می شوند آنگاه دستورات خدا به آنها وحی می شود.
اما الهام موهبتی الهی است که پروردگار عالم به عموم مخلوقات ، حتی غیر انسان نیز عطا فرموده است. به طوری که در قرآن مشاهده می شود ، به زنبور عسل در تهیه ی غذا و موریانه در جویدن عصای حضرت سلیمان ، برای اعلان مرگ او بیان شده است.
 
الهام نمودن خدا اعطای قوه ی ادراک به هر موجود برای پیدا کردن راه صحیح زندگی و عبور از موانع طبیعی در رسیدن به کمال خویش است. این موهبت الهی نیز مانند سایر نعمت ها دارای آفت خاص خود می باشد که باعث محروم شدن الهام گیرنده از این نعمت می شود و آن آفت، شک و تردید است.
 
جلوه ی بیش از حد معمول جاذبه های دنیا در ذهن افراد و طمع کردن در بهرمندی از نعمت ها ، زمینه ساز شک و تردید در صحت دستورات خدا ، بلکه قوانین هر اجتماع بوده و شخص را برای رسیدن به خواسته های خود ، وادار به زیر پا گذاشتن قوانین و حدود الهی می نماید.
وجود تردید در این افراد باعث ایجاد تفرقه در اجتماع و رواج جدال همچنین خشونت در روابط اجتماعی و نهایتا از بین رفتن صفا و صمیمیت می گردد.
 
موفق باشید. پورهادی


  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.