المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

مناجات الراجین (امیدواران)-۱
    
بازدید: 321
    

بنام حضرت دوست


مناجات الراجین (امیدواران)-۱


يَا مَنْ إِذا سَأَلَهُ عَبْدٌ أَعْطاهُ وَ إِذا أَمَّلَ ما عِنْدَهُ بَلَّغَهُ مُناهُ، وَ إِذا أَقْبَلَ عَلَيْهِ قَرَّبَهُ وَأَدْناهُ وَ إِذا جاهَرَهُ بِالْعِصْيانِ سَتَرَ عَلىٰ ذَنْبِهِ وَغَطَّاهُ وَ إِذا تَوَكَّلَ عَلَيْهِ أَحْسَبَهُ وَكَفاهُ .
ای آن‌که هرگاه بنده‌ای از او بخواهد عطایش کند و هرگاه چیزی را که نزد اوست آرزو کند، به آرزویش برساند و زمانی که به او روی آورد، مقرّب و نزدیکش سازد و گاهی که تظاهر به گناه کند، گناهش را پرده‌پوشی نماید و آنگاه که بر او توکل نماید، او را بس باشد و کفایت کند.


امام زین العابدین (ع)


شرح :


حضرت زین العابدین در این فراز از مناجات چهار  نکته مهم را بیان فرموده اند که می تواند افشای اسرار خلقت انسان بوده و مایه ی امیدواری او در تمام تحولات آینده قرار گیرد.
۱- وجود آرزوی هر چیزی بیانگر واجد بودن استعداد دریافت آن بوده که به تنهایی مژده تحقق آرزو می باشد.
۲- رجوع به پروردگار یعنی آمادگی برای ورود به مقام قرب الهی که از عالی ترین مراحل کمال انسان است و این نشان دهنده ی مستعد بودن مسیر الی الله برای سیر انسان در نهایت سادگی و سرعت است.
۳- خبر پوشانده شدن گناه انسان توسط خدا ، یعنی اینکه خداوند احتمال گناه را برای انسان لحاظ نموده  بنابراین آماده ی پذیرفتن توبه ی او می باشد.
۴- کلید دریافت همه این مواهب الهی ، توکل بر خداست و خداوند تمام کننده ی کار خواهد بود.


تمام موارد ذکر شده گویای این امر مهم است که خدا انسان را به طور خاص و برای خودش خلق فرموده است. لذا تضمین کننده ی موفقیت او می باشد و چه مژده ای امیدوار کننده تر از این می تواند برای انسان وجود داشته باشد.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.