المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

مناجات الشاکین (شکایت کنندگان)-۳
    
بازدید: 320
    
بنام حضرت دوست
 
مناجات الشاکین (شکایت کنندگان)-۳
 
إِلٰهِى إِلَيْكَ أَشْكُو قَلْباً قاسِياً مَعَ الْوَسْواسِ مُتَقَلِّباً، وَبِالرَّيْنِ وَالطَّبْعِ مُتَلَبِّساً، وَعَيْناً عَنِ الْبُكاءِ مِنْ خَوْفِكَ جامِدَةً، وَ إِلىٰ ما تَسُرُّها طامِحَةً .
 
معبودم از دل همچون سنگی که با وسوسه زیرورو می‌شود و به آلودگی گناه و سیاهی نافرمانی آلوده شده به تو شکایت می‌کنم؛ معبودم از چشمی که از گریه ناشی از هراس تو خشک شده و در عوض به مناظری که خوشایند آن است خیره گشته به تو گلایه می‌کنم.
 
امام زین العابدین (ع) 
 
شرح : 
 
انسان در تامین نیازهای مادی خویش جلوه ها و جاذبه های دنیا را مشاهده نموده و روح او مجذوب و غرق در آنها می شود. جاذبه های دنیا هر چند زودگذر است اما دارای قدرت زیادی بوده ، فرار از آنها بسیار مشکل است.
 
در حالی که تجلی صفات انسانی و فطریات او در ارتباط و راز و نیاز با خدا ایجاد می گردد جاذبه های مادی مانع از توجه به معبود و درک لطافت معنوی شده و میل به عبادت در مومن را از بین برده ، نور هدایت را در او خاموش می کند.
 
امام معصوم توبه و انابه را عامل برطرف کننده ی این حجابها دانسته و آنرا به عنوان " گلایه" به درگاه خدا مطرح می فرماید ، زیرا غیر از خدا که خالق دنیا و جاذبه های آن است کسی قدرت نجات انسان از گرداب جاذبه های مادی را ندارد.
 
موفق باشید. پورهادی


  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.