المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

سوره مجادله- (آیه ۱)
    
بازدید: 390
    

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم


قَدْ سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّتِي تُجَادِلُكَ فِي زَوْجِهَا وَتَشْتَكِي إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ يَسْمَعُ تَحَاوُرَكُمَا ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ
به راستی خدا گفتار [زنی] را که درباره همسرش با تو گفتگو داشت و به خدا شکایت می کرد، شنید و خدا گفتگوی شما را می شنود؛ زیرا خدا شنوا و بیناست.

سوره مجادله- (آیه ۱)


شرح :


راز و نیاز با پروردگار که به آن مناجات هم گفته می شود ، سرمنشا تحولات عظیمی در باطن انسان بوده که آثار مثبت آن ، به وضوح در رفتار و کیفییت زندگی او مشهود است.
چگونگی مناجات با خدا توسط معصومین تحت عنوان دعا در موضوعات مختلف بیان شده است که به مناسبت ها و مراسم گوناگون انجام می شود.


چند مورد از تاثیرات راز و نیاز با خدا ، تقدیم می گردد :
۱- موارد زیادی مشاهده می شود که فرد خواسته ای دارد ولیکن خودش هم به ماهیت آن آگاه نیست. مناجات با خدا عامل طرح این خواسته است که ضمن بیان آن به زبان ، فکر شخص به چگونگی تحصیل آن در عالم واقعیت توجه نموده و به تحقیق و تلاش برای حصول خواسته اش اقدام می نماید.
۲- وجود انواع افکار و احساس های ناشی از برخوردهای روزمره ذهن انسان را به خود مشغول می کند و انباشته شدن آنها بر قلب سنگینی نموده ، باعث صدمات جبران ناپذیری می گردد.


راز و نیاز با پروردگار مخصوصا به روش معصومین که هدایت کننده از جانب خدا هستند ، راه ارتباط با منبع هستی بخش را گشوده و ضمن تخلیه ی روحی با گشایش در ذهن شخص او را قادر به درک راه حل مناسب می سازد.
آیه ی شریفه ضمن خبر دادن از نظارت خدا بر گفتگوی بین افراد بندگان را به راز و نیاز با خودش دعوت می نماید.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.