المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

شرح فراز بیست و سوم از دعای عهد
    
بازدید: 667
    

بنام خدا


شرح فراز بیست و سوم از دعای عهد


وَ مُجَدِّداً لِمَا عُطِّلَ مِنْ أَحْكَامِ كِتَابِكَ وَ مُشَيِّداً لِمَا وَرَدَ مِنْ أَعْلاَمِ دِينِكَ وَ سُنَنِ نَبِيِّكَ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
و تجديدكننده ی آنچه از احكام كتابت که تعطيل شده و محكم كننده ی آنچه از نشانه هاي دينت و روشهاي پيامبرت که درود خدا بر او و خاندانش رسيده است (قرار ده)


شرح :


از جمله عوامل ایجاد رشد و توسعه ی فرهنگ دینی منابع غنی معارف است و کتاب خدا ، اولین منبع و معیار است که بایستی توسط خبرگان با تقوا مورد تحقیق قرار گرفته و دستورالعمل اجرائی که همان احکام هستند از آن استخراج شده و به اجرا گذاشته شوند.


روش زندگی پیامبر و عملکرد ایشان در هر صحنه سنت گفته می شود و منبع دیگری برای آموختن است و تا قبل از ظهور این دو منبع بزرگ مورد بی توجهی و تحریف قرار می گیرند که سبب محرومیت و فقر فرهنگی مردم ، در نتیجه تضعیف ایشان می گردد.


از ویژگی های ظهور ارائه ی احکام دقیق از قرآن ، همچنین معرفی روش اجرائی پیامبر یعنی سنت  است. این امور ، بدون شبهه و تحریف توسط امام صورت می پذیرد که تاویل نامیده شده است.


به علت آشکار شدن معارف ناب و اقدام مستقیم امام در مرحله اجرای آن در عرصه واقعی اجتماع آن هم با جلوگیری از تحریف و انحراف  جامعه به رشد فرهنگی مورد نیاز خود می رسد. نزول این مواهب الهی از مصادیق شمول درود خدا بر خاندان پیامبر است.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.