المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

قرآن کریم ( سوره زخرف _ آیه ۵۹)
    
بازدید: 816
    

نام خداوند بخشنده مهربان


(عیسی ) جز بنده خاصی که (بر وی منت نهاده) و نعمت (رسالت)عطا کردیم و او را برای فرزندان اسرائیل سرمشق ومثل گردانیده ایم نیست.

قرآن کریم ( سوره زخرف _ آیه ۵۹)


شرح :


حضرت عیسی (ع) انسانی بود که بدون وجود عامل اصلی به نام پدر بوجود آمده ، خلقتی شگفت که به عنوان معجزه ای در تاریخ بشریت ثبت گردید.
علی رغم همه ی محدودیت هایی که اجتماع آن روز بر ایشان تحمیل نمود ، مراحل رشد شخصیت معنوی را طی نموده ، به مرتبه ی پیامبری خداوند رسید.
آن حضرت در جایگاه پیامبران اوالو العظم قرار گرفته صاحب رسالت و کتاب آسمانی انجیل برای هدایت انسانها می باشد.


خداوند ویژگی های ایشان را چنین بیان فرموده است :


الف) خاص بودن ، یعنی خلقت ایشان خارج از روند معمول و بدون دخالت پدر بوده که معرف قدرت خداوند در بی نیازی او از اسباب ، برای امر خلقت است.


ب) معمولا کودکان بی سرپرست ، برای تامین مایحتاج زندگی در تنگنا قرار گرفته ، بسیاری از فرصت های رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی را از دست داده ، در شمار ضعفا و محرمین جامعه قرار می گیرند ، در صورتی که عیسی(ع) در بالاترین جایگاه بندگی نزد خداوند ، یعنی پیامبری و با وظیفه ی هدایت سایر انسان ها  توام با اشرفیت بر دیگران  جای گرفت.


ج) مثال قرار گرقتن بر بنی اسرائیل  همان الگوی انسانیت در زمان خود بودن است.زیرا هر دستورالعملی در مرحله اجرا  نیاز به الگویی کامل دارد و حضرت عیسی (ع) ، شخصیتی کامل درعصر خویش بود که صحت دستورات مندرج در انجیل را اثبات می نمود.


بیان ذکر مواهب عطا شده به این پیامبر الهی در قرآن  برای ایجاد نور امید به موفقیت در بحران های زندگی انسانی و برای آیندگان است تا اعتقاد به معبود یکتای نجات بخش را در اعماق وجود ایشان ، تثبیت نماید.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.