المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ
آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند

فراز سوم از دعای ۲۹_ تنگ شدن روزی
    
بازدید: 782
    

بنام خدا


فراز سوم از دعای ۲۹_ تنگ شدن روزی


وما را یقینی صادقانه بخش که به سبب آن از مشقت طلب روزی بی نیازمان کنی و اطمینانی خالص به ما الهام کن تا به خاطر آن از شدت رنج و تعب نگاهمان داری و چنان کن که آنچه در قرآنت به صراحت وعده داده ای و از پی آن وعده در کتابت سوگند یاد کرده ای، ما را از دویدن دنبال آن رزقی که رساندنش را به ما متکفل شده ای باز دارد و مانع پریشانی خاطر ما نسبت به آنچه ضامن کفایتش شده ای شود.

شرح :


کسب روزی که همان تامین معیشت خانواده در مرحله ابتدایی و فعالیت اقتصادی در سطح عالی باشد ، تحت تاثیر بحران های سیاسی -فرهنگی-اجتماعی در تنگناهایی قرار می گیرد که عبور از آنها مشکل و تحمل فشار ناشی از این بحران ها ، طاقت فرسا می گردد.


امام سجاد(ع) اعتقاد دارند که برای کسب روزی و خروج از بحران راههای آسان هم وجود دارد که در توجه به خدا کشف خواهد شد.


این گشایشها حداقل دردو مرحله انجام می شود :
۱- ایجاد امید در دل فعالان تا حصول موفقیت.
۲- ایجاد بینش صحیح نسبت به وقایع که منجر به بصیرت یعنی تشخیص راه خروج از بحران شده و معمولا در مباحث اعتقادی آنرا الهام می نامیم.


حضرت سجاد(ع) ، برای اثبات ادعای خویش به آیات قرآن استناد نموده ، وعده های خداوند در هدایت کوشش ما به سمت موفقیت یادآور می شوند.
سپس ، توجه به قسم خوردن خداوند را تضمین و عامل ایجاد اطمینان خالص در دل ما می دانند.اطمینان خالص در واقع بینش صحیح نسبت به واقعیت اجتماع است که باعث تشخیص مشکلات واقعی از حالات کاذب و در نتیجه درک راه حل شده ، فعالان را با عزم راسخ و آرامش کامل ، از کوتاه ترین راه ، به موفقیت سوق می دهد.

موفق باشید. پورهادی



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.